En gång till

Jag har tjatat om detta regnande men jag kan inte hålla tyst, SKA DET VARA PÅ DETTA VIS HELA J:X?!A SOMMAREN!!. Detta ständiga regnande mer eller mindre varje dag. Så här såg gårdagens panelmålning ut

Så nu är det bara på att måla det en gång till , som om det inte är tillräkligt med målning.
En fördel med regnet är att jag inte behöver tänka på att vattna i trädgården. Det ända jag behöver vattna är i växthuset.


Jag har ställt ut innomhusväxter i växtuset men dom mår inte så bra den enda växten som ser ut att trivas är Afrikas blå lilja vilken är en överlevare från förra året. Här kan man se att den är på väg att blomma ut.



En annan av mina favoriter som håller på att blomma ut (om man kan kalla det blomma) är den Gröna eller heter den den Bruna Trollkarlen. Jag har alla trädgårdböcker på förvaring så jag kan inte säga med säkerhet  exakt namnet men något med Trollkarl heter den.



Den bruna knoppen kommer att bli lite större men annars händer det inte så mycket mer.  Man kan tycka att det är inte så mycket till blomma men jag har den som en av mina favoritblommor.  Ha en bra fredagskväll

Kommentarer
Postat av: K

Det kan ju inte hjälpas att ni inte har gamla dockvagnar till övers, men ett och annat partytält att låna ut är ju inte fel det heller=))

Visst är det ett sabla regnande!! Stackare , ang målningen inte kul. Själva hade vi tänkt äta ute men vände med tallrikarna ute på bron, för det började ju regna, såklart=(

Ha en fin fredagskväll iaf!

K

2008-07-18 @ 21:56:16
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch och fy för regn. Vi har haft mycket problem med det nu under takbytet. Suck...

2008-07-18 @ 22:14:30
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Å

Så läcker den bruna blomman är !!! Har inte sett något liknande .

Ha en bra helg ! ( Med inget regn förhoppningsvis....)

2008-07-19 @ 10:02:14
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

grön trollkarl eller rudbecia "green wizzard" stavningen kanske inte helt korrekt

2008-08-07 @ 18:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0