Helgen som har varit

Det har varit fullt upp i helgen. Det började med att vi på fredagen satte av till Ikea i Haparanda. Väglaget var kanske inte vad man önskar sig när det handlar om långkörning. Vi fick stanna efter vägen och skrapa rutorna eftersom det var underkylt regn så rutorna frös till is. Väl framme så var det inte så mycket folk på Ikea det kan bero på att vi kom dit först vid 15.30. Vissa avdelningar skynda vi igenom för att komma till det vi skulle ha vilket var garderobs stommar. Tyvärr så fans inte allt vi hade på vår lista så det blir att beställa det sista. Vi blev kvar på Ikea till de stängde så det blev inte något besök på de närliggande affärer. Jag måste bara berätta om kommentaren jag fick av en ung manliga expedit. Vi börjar från början: De har en kampanj på Ikea för varje tusenlapp man handlade för så fick man ett presentkort på hundra kronor. När jag stod där med mina kvitton (två st eftersom jag kom över 100 artiklar) och skulle få presentkortet utskrivet så frågade jag hur länge presentkortet räcker. Han tittade på mig och mina kvitton och sa: ja hur länge det räcker för dig vet jag inte men det fins ingen tidsgräns på det. Han var rapp i munnen jag skrattade gott när jag berättade för maken om vad han hade svarat på min fråga.

Vi åkte vidare därifrån till Luleå där vi besökte dottern och sov över.  På morgonen blev det ett besök på QL och Casa Wikström för att sedan åka till Pite Havsbad. Där var det bad, mat och uppträdande. Vi firade en 40 åring så vi var 12 st som träffades och hade det trevligt. På söndag var det hem och lasta ur bilen och försöka få lite ordning innan en ny vecka börjar. Jag har ännu inte fått upp några julstjärnor men en ljusstake i fönstret.



Ha en bra vecka.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag kan förstå att ni haft det mysigt. Vem skulle inte vilja göra en sån resa. Ikea, underhållning, god mat, hotell och trevligt sällskap, kan det bli bättre? Kramizar/ lilla "systeryster"

2008-12-01 @ 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0