Gardiner

Jag vet att det är för tidigt att börja titta på gardintyger men jag kan inte låta bli. Tog hem några prover för att dottern skulle se innan hon flyttar. Till hennes rum gav jag som förslag detta tyg till gardiner.


Tyg från Pagunette namn Iota

Hon har tagit med sig alla möbler hon hade i sitt rum så i det nya rummet kommer vi att möblera med en Malmsängen med en bredd på 160 cm i ek. Ett tidigare felköp, jag trode vi hade den bredden på madrasserna i våran säng men det var 180 cm. Så sänggavlarna har stått i kartong det senaste året. Fick godkänt på förslaget. Tyget finns i olika färgställningar.



Även i annat mönster..


Tyg från Pagunette namn Epsilon


I sonen rum kommer Ellips gardinerna att användas som jag tycker mycket om.



Tyg från Ljungbergs namn Ellips

Har även hittat en favorit som jag skulle vilja använda i vardagsrummet. Det är ett tyg som är 300 cm bred vilket innebär att jag kan ha 5 st längder i vardagsrummet. Detta tyg stänger inte ute ljuset men det silar det och jag tror det räcker. Tygprovet är i en ljusgrå färgställning men jag tänker använda mig av den helvita.  
 


Tyg från Kinnasand namn Aimo.

Annars har maken jobbat på innomhus och satt upp spånskivor och dragit rören för centraldammsugaren. Hur långt vi har kommit tar jag en annan dag. Nu är det fredag och vi har ätit gott och ska planera för helgens arbete, så ha en bra helg. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om tyg valet.

Kommentarer
Postat av: pia

Tack för din kommentar, kul att du hittade mig för då fick jag ju hitta dej:) Härligt och skoj att se ert husprojekt och jag har inte glömt din fråga ang. innerdörrarna i min systers hem...ska bara höra var de köpte sina, så ska du få svar, jag e inte så snabb;)

Ha en bra å skön helg!

BAMSEKRAM

2008-08-15 @ 21:21:09
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: K

Jag tycker det översta tyget var skitsnyggt.

Sonens blir oxå snyggt med lite rött, (skulle oxå kunna bli en snygg tavla) och säkert vackert i v. rummet med vita långa längder, bra val!!

Ha de gott!

Kram!

2008-08-15 @ 22:38:25
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Anna H

Snygga tyger du hittat. Måste bli riktigt fint med det ljusa som släpper in ljus. Kan behövas nu då hösten står för dörren.

Ha en skön söndag

2008-08-17 @ 08:30:02
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

skulle ha velat se hur tätt det är mellan rapporterna på det där andra tyget, jag tycker det var läckert. Jättesnygg gardin till vardagsrummet. ska försöka komma i håg att fråga vivi om lampan till dressingromet som du fundera på.

2008-08-18 @ 00:37:53
Postat av: Malin

Tygerna är superfina! Har själv varit på tygjakt till vardagsrummet. I brist på annat (och för att bli av med de gamla) blev det ett par vanliga vita längder från IKEA. Skulle egentligen vilja ha något annat. Men tills jag har hittat det jag söker får dessa hänga uppe.



Lycka till med det fortsatta husbygget!

2008-08-18 @ 10:29:37
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0